קרצינומה הפטוצלולרית 01.06.2020

יעילות PBT בהיפופרקציונציה לטיפול בקרצינומה הפטוצלולרית

מחקר קליני שלב II בחן את יעילות ובטיחות הטיפול בקרצינומה הפטוצלולרית בעזרת קרני פרוטון בתת-פרקציונציה. הנה התוצאות

קרצינומה הפטוצלולרית. סריקת CT

התכונות הפיזיקליות הייחודיות של קרן פרוטון מעניקות לה פיזור עמוק ומסיבה זה טיפול בקרן פרוטון (PBT) נוסה בקרצינומה הפטוצלולרית (HCC) עם תוצאות מבטיחות.

במחקר קליני שלב II הנוכחי חוקרי המרכז לסרטן הכבד במכון הלאומי לסרטן בגויאנג, דרום קוריאה, ניסו להעריך את היעילות של PBT בהיפופרקציונציה לטיפול ב-HCC.

קריטריוני הזכאות למחקר זה היו כדלקמן:

  • נגעי HCC ללא הטבה לאחר טיפול, קושי בהשלמת הטיפול, או סירוב לטיפולים מקומיים אחרים.
  • מספר נגעים ≤7 ונפח גידול ≤2 ס"מ או נגעי HCC ≥2 ס"מ כאשר מקורם מאיברי מערכת העיכול.
  • ציון Child-Pugh של ≤ 7.
  • ציון תפקודי על פי סולם ECOG ≤ 1.
  • גיל ≥ 18 שנים.

המינון שנקבע ל-PBT היה שווה ערך ל-70 Gy בעשרה פרקציות. נקודת הסיום העיקרית היתה שיעור הישרדות מקומי ללא התקדמות של המחלה במשך שלוש שנים (LPFS).

45 חולים נכללו במחקר - 35 גברים ועשר נשים והגיל החציוני בדגימה היה 63 (טווח 46-78 שנים). ל-37 חולים היתה מחלה חוזרת ו/ או שיורית לאחר טיפול, ולשמונה מטופלים היה סרטן ראשוני ללא טיפול קודם.

כל החולים קיבלו את הטיפולים המתוכננים ללא הפרעה לטיפול וללא תופעות רעילות מדרגה ≥3. משך המעקב החציוני היה 35.1 חודשים (טווח, 11.2-56.3 חודשים) והתקדמות מקומית התרחשה אצל שני חולים (8.7%).

שיעורי ה-LPFS במשך שלוש שנים וההישרדות הכללית (OS) היו 95.2% (רווח סמך של 95%, 89.1% -100%) ו-86.4% (95%, 72.9-99.9%), בהתאמה.

החוקרים מסכמים כי טיפול PBT בהיפו-פרקציונציה הראה תוצאות הישרדות מבטיחות וכי על המחקרים הבאים לעסוק בהשוואה של PBT לאמצעי טיפול מקומי אחרים.

מקור: 

Kim, Tae Hyun, Joong-Won Park, Bo Hyun Kim, Eun Sang Oh, Sang Hee Youn, Sung Ho Moon, Sang Soo Kim et al. "Phase II Study of Hypofractionated Proton Beam Therapy for Hepatocellular Carcinoma." Frontiers in Oncology 10 (2020): 542.

נושאים קשורים:  מחקרים,  סרטן הכבד,  קרצינומה של הכבד,  טיפולי קרינה,  הקרנות
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו