תיאור מקרה 13.07.2020

תיאור מקרה: סכנת חיים בעקבות שימוש באיבוגאין

מחברי המקרה מדגישים שרופאי חירום חייבים להיות מודעים למקרים מסוג זה: פרכוסים התקפיים, התארכות QTc והפרעות קצב לבביות מסכנות חיים הופיעו לאחר נטילת איבוגאין

איבוגאין הוא אלקלואיד אינדולי פסיכואקטיבי שנחקר לשימוש כטיפול בהתמכרות לאופיואידים. חומר זה אינו זמין באופן מסחרי בארצות הברית, אך הוא זמין באמצעות ספקי אינטרנט. השימוש באיבוגאין נקשר להשפעות קרדיווסקולריות ונוירולוגיות משמעותיות, כמו הארכת מקטע QT, הפרעות קצב לב, הזיות, פרכוסים מוכללים והשפעות נוספות על מערכת העצבים המרכזית.

קבוצת רופאי טיפול נמרץ בארה"ב פרסמה לאחרונה מקרה של חשיפה מאומתת לאיבוגאין שהוביל להתארכות QTc,יtorsade de pointes בפעילות הלב. דו"ח המקרה מלווה עם הרחבה ואנליזה רחבה של החומר שנצרך, בחינת ההיסטוריה של  החומר, ההקשר החברתי של נטילתו, הזמינות שלו בציבור המערבי והתפישות השונות לגבי השפעות איבוגאין ובטיחות השימוש בו.

אישה ממוצא לבן, בת 34, עם היסטוריה רפואית משמעותית של התמכרות להרואין ולקוקאין, התייצגה עם פרכוסים יום לאחר נטילת אבקת איבוגאין 2 גרם שנרכשה מספק אינטרנט. זמן קצר לאחר הבליעה, היא חוותה הזיות ועל פי הדיווחים, סבלה מארבעה עד חמישה אירועים דומים לפרכוס, כאשר בשלב מסוים פיתחה אפניאה. בקבלתה למחלקת טיפול נמרץ צוין כי היא מדגימה הארכה של QTc ומספר אירועים של torsade de pointes. אנליזת חומרים איששה נוכחות של איבוגאין באריזות נייר הכסף הריקות המכילות את החומר שהמטופלת צרכה.

מחברי המקרה מדגישים שרופאי חירום חייבים להיות מודעים למקרים אלה כיוון שגדל מספרם של חולים תלויי אופיואידים המנסים לצמצם את הפרעות ההתמכרות שלהם בעזרת איבוגאין. מסיבה זו צופים עלייה בחשיפה לאיבוגאין, מה שמצריך מודעות של קלינאים כדי להכיר ולטפל בחשיפה שיכולה להפוך לסכנת חיים במהירות רבה.

מקור:

Grogan, James, Roy Gerona, Jerry W. Snow, and Louise Kao. "Ibogaine Consumption With Seizure-Like Episodes, QTc-Prolongation, and Captured Cardiac Dysrhythmias." The Journal of emergency medicine 57, no. 4 (2019): e99-e104.

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  מחקרים,  QTc,  איבוגה,  התמכרויות,  איבוגאין,  indol alkaloid,  torsades de pointes,  כאב
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
21.02.2023, 15:31

לפני השימוש באיבוגאין יש לבצע בדיקת אקג ולב תחת מאמץ ואז אפשר למנוע מקרים כנל ..טיפול לגמילה פיזית מאופיאטים וסמים ממכרים אחרים ( פנטניל , אוקסיקונטין , הרואין , קוקאין , קראק , מת אמפטמין , נקוטין , אלכוהול , ) הטיפול עם איבוגאין עובד אני יודע כי עשיתי בעצמי . הטיפול באיבוגאין נותן די טוקס ( גמילה פיזית ) תוך 36 שעות ומשאיר את המטופל עם תחושת אופוריה וחוסר תשוקה להשתמש בסמים ( אין שום דודא באחריות ) שדועכת לאט לאט ונותנת למטופל חופש מהתמכרות כדי להמשיך לטפל בשורש הביעה ולא לחזור להשתמש בהמשך הדרך ... האיבוגאין משפיע כטריפ פסיכדלי שמוערר הזיות ( דומה לפטריות ) הוא מתיישב על הקולטן האופיאטי ומנתרל אותו הופך אותו בחזרה למצב שהיה לפני השימוש בסם הממכר .. ככה שכ36 שעות אחרי הטיפול המטופל מרגיש כאילו לא לקח סמים מעולם ללא תסמונת גמילה וללא כמיהה לשימוש בסמים אליהם היה מכור פיזית . איהוגאין אינו מסוכן ולא גורם למחלות נפש להתפרץ .. הטיפול מיועד למכורים לסמים מכל סוג בכל גיל בריאים בנפשם ( פוסט טראומה זה בסדר איבוגאין עוזר גם לזה ) וגם צריך לעבור בדיקת אקג ותפקודי כבד תקינים . למידע בחינם על מטפלים בחול ועלויות הטיפול ( בבסביבות 1800 יורו לטיפול בקליניקה מוסמכת בספרד או פורטוגל ) אפשר לפנות אלי בפרטי אשמח לשתף מידע עם כל אחד .

21.02.2023, 15:39

2 גרם בשביל אשה בת 34 זה מנת יתר . מן הסתם אם הייתה מכורה להרואין וקוקאין בטח לא הייתה כבדת משקל .. המנה המומלצת לגמילה מאופיאטים עם איבוגאין לאשה היא 0.010 = 0.015 מיליגרם לקילו . מה שאומר שאם היא הייתה 60 קילו ) סביר להניח ( אז המנה המומלצת בשבילה היא 0.900 מיליגרם מעל זה מנת יתר . וגם : איבןגאין לא לוקחים אם לא עוברים בדיקת אקג לב תחת מאמץ ותפקודי כבד . והגי חשוב : איבוגאין לא לוקחים לבד . רק בקליניקה מנוסה ומדופלמת .. יש בספרד יש בפורטגל .. מאוד ממליץ אפשר לפנות אלי בפרטי הייעוץ בחינם [email protected]